Dynamics NAV – C5 – D365

Dynamics NAV – C5 – D365

Her i 2017 er der 3 produkter, der byder sig til, når omdrejningspunktet er Navision: Dynamics NAV – C5 – D365.

Lad os forklare nogle af forskellene mellem disse, så du bedre kan afklare, hvad sin forretning har brug for.

Dynamics NAV 2017

Dynamics NAV 2017 er et ERP system, der understøtter samtlige forretningsprocesser i mindre og mellemstore virksomheder og indeholder modulerne:

  • Økonomistyring (Finans- debitor- kreditor-likviditet- valuta- og omkostningstyring samt anlæg)
  • Rapportering
  • Salg og marketing CRM
  • Indkøb og lager
  • Sags- og projektledelse
  • Ressourcer
  • Produktionsstyring
  • Service                                            (flere detaljer om Dynamics NAV 2017)

Dynamics NAV 2017 er nyeste version, released fra Microsoft i oktober 2016. Nyheder i denne version er bl.a. bedre sagsmodul med sagswizard, bedre overblik på sagen og mulighed for at sende pdf-sagstilbud på mail. Attributter på varekort og varekategorier, hvor du selv vælger de specifikationer, der er vigtige for din virksomhed. Du kan oprette varer fra salgsordre- og købsordrelinjen mm. Dette er nogle af de ændringer, der er med i denne version. Der kan laves kundetilpasninger til Dynamics NAV 2017, hvis behovet opstår. For flere detaljer om Dynamics NAV 2017 funktionalitet se her.

Sammenligning med tidligere versioner af Navision, kan findes på Microsofts website:
https://www.microsoft.com/dynamics/upgrade-compare/nav/default.html

C5 2016

C5 2016 er et mindre ERP system, der primært henvender sig til mindre virksomheder. Indeholder modulerne:

  • Økonomistyring (Finans- debitor- kreditor-bank)
  • Rapportering
  • Salg
  • Indkøb og lager
  • Sags- og projektledelse

C5 2016 er udviklet på NAV- kernen og kan derfor let konverteres til en Dynamics NAV løsning, hvis din virksomheden vokser. Dette gælder ikke for den klassiske C5 løsning.  I sammenligning til Dynamics NAV 2017 er der begrænsninger som: Begrænset antal brugere, antal finansposteringer og dimensioner. Der er ikke funktionalitet til CRM, lokationstyring, behovsberegning, varesporing, salgsordrer og der er lukket af for systemændringer og  kundetilpasninger.

Dynamics 365

Dynamics 365 er endnu ikke lanceret i Danmark, release forventes 3. kvartal 2017. Her er tale om en ren hosting NAV løsning med integration til Office 365. Det vil bl.a. sige, at ERP systemet er fuldt integreret med Microsoft officepakken, og at alt afvikles i webklienter.

easyNAV hjælper gerne med afklaring af din virksomheds behov.