Dynamics 365 Business Central og NAV

easyNAV fokuserer på 2 produkter: Dynamics 365 Business Central og NAV.

Dynamics NAV 
Dynamics 365 BC

Dynamics NAV er et ERP system, der understøtter samtlige forretningsprocesser i mindre og mellemstore virksomheder og indeholder modulerne:

  • Økonomistyring (Finans- debitor- kreditor-likviditet- valuta- og omkostningstyring samt anlæg)
  • Rapportering
  • Salg og marketing CRM
  • Indkøb og lager
  • Sags- og projektledelse
  • Ressourcer
  • Produktionsstyring
  • Service                                           
  • Flere detaljer om Dynamics NAV 2017

Dynamics NAV 2018 er nyeste version, og du kan se nyhederne i denne her.

Dynamics 365 BC er en ren hosting  løsning med integration til Office 365. Det vil bl.a. sige, at ERP systemet er fuldt integreret med Microsoft officepakken, og at alt afvikles i webklienter.  

  • Økonomistyring (Finans- debitor- kreditor-likviditet- valuta- og omkostningstyring samt anlæg)
  • Rapportering
  • Salg og marketing CRM
  • Indkøb og lager
  • Sags- og projektledelse
  • Ressource
Microsofts beskrivelse kan ses her.

Du kan se nyhederne i Dynamics 365 BC her.

 

easyNAV hjælper gerne med afklaring af din virksomheds behov.
C5 2016

C5 2016 er et mindre ERP system, der primært henvender sig til mindre virksomheder. Indeholder modulerne:

  • Økonomistyring (Finans- debitor- kreditor-bank)
  • Rapportering
  • Salg
  • Indkøb og lager
  • Sags- og projektledelse

C5 2016 er udviklet på NAV- kernen og kan derfor let konverteres til en Dynamics NAV løsning, hvis din virksomheden vokser. Dette gælder ikke for den klassiske C5 løsning.  I sammenligning til Dynamics NAV 2017 er der begrænsninger som: Begrænset antal brugere, antal finansposteringer og dimensioner. Der er ikke funktionalitet til CRM, lokationstyring, behovsberegning, varesporing, salgsordrer og der er lukket af for systemændringer og  kundetilpasninger.

Fremtidsfokus ligger i Dynamics 365 Business Central produktet og C5 2016 vil derfor ikke være easyNAV’s anbefaling.