Her beskriver vi funktionaliteterne i Dynamics NAV 2017.
Vi sparrer naturligvis gerne med dig, såfremt du har brug for yderligere informationer. Benyt vores kontaktformular her, eller skriv direkte på info@easynav.dk og vi kontakter dig snarest.
Se også easyNAVs Dynamics NAV 2017 videoer her.
Økonomistyring anvendes til styring af dit bogholderi: finans, debitor, kreditor, likviditet, omkostninger og anlæg:
Finans:
- Kontoplan, hvor du kan se dine konti og finansposteringer i finanskladder
- Budgetter, hvor du kan lave forskellige budgetter til opfølgning sammen med realiserede tal
- Kontoskemaer, hvor du f.eks. kan lave opfølgning på dimensionskoder og nøgletal
- Årsafslutning, hvor du opretter/afslutter regnskabsår og nulstiller resultatopgørelsen
- Dimensioner, f.eks. afdeling, projekt, region
- Momsafstemning og angivelse
- Valuta og kurser, hvor du vælger hvornår der kursreguleres
- Bogføringsopsætning, der bl.a. styrer hvordan dit køb, salg og lager posteres i kontoplanen
Debitor:
- Kunder, hvor du angiver stamdata som f.eks. navn, adresse, betalings- og leveringsbetingelser
- Indbetalingstyring, f.eks. import af bankkontoudtog til udligning af debitorposter
- Rente- og rykkerbetingelser
- Afstemning af debitor mod finans
Kreditor:
- Leverandører, hvor du angiver stamdata som f.eks. navn, adresse, betalings- og leveringsbetingelser
- Indkøbskladder
- Udbetalingstyring, f.eks. eksport af udbetalingsfil til bank
- Afstemning af kreditor mod Finans
Se preview af easyNAV videoer vedr. indkøb her: Playliste Indkøb og køb
Likviditetstyring:
- Bankkort i valuta med mulighed for bankafstemning
- Cashflow management med forecast om cashbehov
Omkostningstyring:
- Mulighed for styring af kost- og profitcentrer – udbygning af dimensionsanalyse og kontoskemaer
- Opsætning af stamdata: kost-typer/centre/objekter/allokeringer
- Omkostningsregnskab: omkostninger fra finans + interne gebyrer + allokeringer (oprettet direkte i omkostningsregnskabet)
Anlæg:
- Oprettelse af Anlæg, med arter, grupper og lokationer
- Afskrivninger med mulighed for flere afskrivningsprofiler
- Salg af anlæg
- Hoved- og underanlæg kombinationer
- Reparation og vedligehold, omkostninger, der ikke forøger værdien af anlæg
- Forsikring, forsikringskort (policer) der viser stamdata som type, præmie og dækning.
- Rapporter bl.a. til bogført værdi på anlæg
Rapportering:
- Udover rapportering inden for hvert modul findes også integration til Power BI og Jetreports
Salg og marketing CRM anvendes til styring af aktiviteter i forhold til dine kunder og kundeemner:
- Kunder, hvor du angiver stamdata som f.eks. navn, adresse, betalings- og leveringsbetingelser
- Tilbud, salgssordrer, salgsordrer med tilhørende købsordrer, rammeordrer og returordre, salgsfaktura og – kreditnota
- Kontakter, hvor du fastholder stamdata på kundeemner
- Salgskampagner og målgruppestyring med integration til mailafsendelse og opfølgning
- Varer og salgspriser – styring mulig pr. kunde/kundegrupper
- Skabeloner til oprettelse af kunder og kontakter
Se preview af easyNAV videoer vedr. salg her.
Indkøb og lager anvendes til styring af aktiviteter i forhold til dine leverandører og dit lager og indkøb:
- Leverandører, hvor du angiver stamdata som f.eks. navn, adresse, betalings- og leveringsbetingelser
- Rekvisition, købsordrer, købsordrer med tilhørende salgsordrer, rammeordrer og returordre, købsfaktura og -kreditnota
- Kontakter, hvor du fastholder stamdata på leverandøremner
- Varer og købspriser – styring mulig pr. leverandør/leverandørgruppe
- Varekort med stamdata og konfigurerbare attributter
- Skabeloner til oprettelse af varer og leverandører
- Lokationsstyring
- Varesporing, styklister og montageordrer
- Indkøb og behovsberegninger
Se preview af easyNAV videoer vedr. indkøb her.
Sagsmodulet anvendes til styring af f.eks. byggesager, entrepriser, projekter og/eller interne sager, som f.eks. implementering af ERP.
- Oprettelse af sager vha. wizard med kopiering fra skabelonsager. Angivelse af sagstype og sagsopgaver, ekstraarbejde og varighed
- Budget og tilbud på sagen, prisstyring og omkostningstillæg, registrering af forbrug til sagen, fakturering af sagen
- Allokering og planlægning af ressourcer til sagen
- Beregning og bogføring af VIA (værdi af igangværende arbejde) med afstemning til finans
- Statusstyring på sagen og afslutning af sagen
- Økonomi og efterkalkulation på sagen
Se preview af easyNAV videoer vedr. sager her.
Ressourcer anvendes til styring af medarbejdere overtil f.eks. sager, salgsordrer, montageordrer og serviceordrer
- Ressourcer og arbejdstyper og kost- og salgspriser
- Allokering og planlægning af ressourcer til sager, salgsordrer, montageordrer og serviceordrer
- Timesedler til registrering af arbejdstimer og fravær med tilhørende godkendelsesfunktion
- Registrering af ressourceforbrug og rapportering til løngrundlag
Se preview af easyNAV videoer vedr. ressourcer her.
Produktionsmodulet anvendes til styring af produktion af varer:
- Produktionsordrer bruges til at styre omdannelsen af købt materiale til færdigproducerede varer.
- I styringen indgår bl.a. produktionsstyklister (komponenter), kapaciteter (arbejdscentre og produktionsressourcer), ruter (rækkefølge af produktionsoperationer) og statusser for produktionsordrer.
- Der er mulighed for angivelse og sporing af produktiv og ikke-produktiv operationstid og afvigelser. Angivelse af rutebindingskoder, der sikrer JIT (just in time) produktion. Sporing og evt. udskiftning af komponenter i produktionsstyklisterne.
- Produktionsplanlægning, metoder til registrering af tid og materialeforbrug og funktioner til lagerstyring (afgang til lager). Der er mulighed for produktionsforecasts (“produktionsbudget”) indgår i planlægning.
Se preview af easyNAV videoer vedr. produktion her.
Service modulet anvendes til styring af serviceaftaler indgået med kunder. Modulet indeholder disse elementer:
- Servicekontrakter, der indeholder information om SLA indgået med kunden, serviceperioder, faktureringsintervaller, indeksering mm.
- Serviceordrer, der anvendes til f.eks. reparation og vedligehold af serviceartikler eller tilsyn til installerede anlæg hos kunden.
- Serviceartikler, der indeholder f.eks. styklistekomponenter, serienr. garantiperioder
- Servicepriser, kunderpriser, min., max. eller faste priser
- Serviceplanlægning med ressourcer, under hensyntagen til ressourcekompetencer og aftalte serviceperioder
Se preview af easyNAV videoer vedr. service her.
Der er udviklet tillægsmoduler/addons til Dynamics NAV. Eksempelvis kan disse addons nævnes: Til automatisering af bankprocesser Payment Management og leverandørfaktura indscanning Document Capture mfl. af Continia Software . Til Løn og HR af Lessor A/S